assalamualaikum

http://anaqanniah@blogspot.com

May 29, 2013

bank oh bank

Alhamdulillah. Dengan kecanggihan teknologi sekarang ni, semua pun di hujung jari. HUJUNG JARI ok. Sik payah susah-susah queue up lagi di bank. Moh la kita menyelesaikan urusan dengan hanya one click. Wah! Succesful dah itu urusan. 

Untuk pemalas cek baki akaun seperti saya, lebihlah baik cek online. Cepat, mudah dan xperlu malu. Apakah ke atm semata-mata untuk cek baki? Hee.. Tup2 baki pun entah berapa lagi. Jadinya, online banking ini sangat-sangat memudahkan urusan kita. * Maaflah, baru sahaja melibatkan diri dalam internet banking dan berasa sangat teruja dengan services yang ditawarkan. Kalau ku tahu, dari dulu lagi saya aktifkan internet banking. Huu. Ada hikmah purse hilang. Sebab masa buat kad atm bsn baru hari tu, the officer ask me to activate my online banking. Saya yang menurut perintah pun melakukannya. Dan, wah! bestnyaaa... Haha. :p Selalunya tumpang M2U rumate ja... hikhikhik

Jadi, antara wishlist semasa break sem ni adalah mengaktifkan semua internet banking. Hari ni aktifkan bank rakyat. Eh! Bank Rakyat pun boleh guna untuk beli tiket AirAsia. Serius sangat serius baru tahu. Dan teruja walaupun belum cuba. Lepas ni..lepas ni...insyaAllah... Banyak lagi service yang ditawarkan. Dan semuanya di hujung jari. Agak-agak bosan, bolehlah cek balance ka, fund transfer ka...and so on. 

Lepas ni buka CIMB dan MAYBANK pula. Kawan-kawan macam bahagia ja pakai tu....Bahagia beli barang online. Ok. Bye :)





No comments:

Post a Comment