assalamualaikum

http://anaqanniah@blogspot.com

June 23, 2013

Nisfu Sya'ban

Alhamdulillah. Maghrib tadi adalah malam bermulanya Nisfu Sya'ban. Malam diangkat buku amalan lama dan diturunkan buku amalan baru. Sebak pulak mengenangkan isi kandungan buku lama. Allah maha mengetahui. Tapi, kita si pembuat pasti serba sedikit merasa kandungan buku kita tidaklah seberapa :'(
Mudah-mudahan ada catitan kebaikan yang kita tidak sedari. Dan semoga catitan itu lebih banyak dari kejahatan yang dilakukan.

Teringat dulu-dulu masa duduk asrama. Malam Nisfu Sya'ban ramai-ramai baca Yaasin 3 kali. Besar harapan buku tu diangkat penuh dengan kebaikan...Allahumma amin..

Pesan Sir TJ minggu lepas, do call your parents..seek for forgiveness..also to your friends. :)

Ma, Pa.. Aku mintaa maaf..terlalu banyak kesalahan yang aku buat. 
Kawan-kawan...aku minta maaf juga. Orang-orang yang paling dekat dengan aku pasti adalah orang-orang yang paling banyak aku sakiti... ;'(

Dosa dengan Allah, minta ampun dengan Allah. Dan sesungguhnya Allah Maha Pengampun.
Dosa dengan manusia, minta ampun pada manusia. 

Jom ramai-ramai terus berusaha memperbaiki diri dan saling ingat-mengingati antara satu sama lain.

Sedikit mengenai bulan Sya'ban.

Para sahabat apabila sampai sahaja pada bulan Sya'ban, mereka akan menanggis merintih berdoa semoga disampaikan umur mereka kepada bulan Ramadhan. Hebat para sahabat dalam menjalani hidup sebagai hamba Allah :')

Semoga Allah bukakan hati kita...sama-sama menghayati bulan ini. Jadikan ianya bulan persediaan menghadapi Ramadhan Al-Karim. Perbanyakkan bacaan al-Quran, puasa sunat dan ibadah-ibadah sunat. Mudah-mudahan cukup sebagai persediaan menghadapi ramadhan...Amin.

Berubah adalah pilihan. Pilih untuk berubah :)

No comments:

Post a Comment